I väntan på ultraljudet

En kommentar
För mig är det fortfarande rätt abstrakt det här med graviditet. De konkreta saker som nu finns att "ta på" är en lätt växande sambo med olika krämpor och växlande humör. Men var är barnet? Jag har ännu inte riktigt förstått det här tror jag. 

Jag går och hoppas på att ultraljudet ska få mig att greppa det hela bättre. Att få se vårt barn röra på sig där inne. 

Vårt ultraljud är satt om ca två veckor. Alltså i vecka 21, vilket jag förstått är senare än det varit tidigare. Enligt BM ska det ha med nya rutiner kring hjärtljud. (Jag kan ha fel). 

Så det blir gott att vänta två veckor till innan jag förstår lite mer. Jag hoppas det i alla fall. 


Bilden är från storebror som nyss fyllde 3 år. 
Jag tror vi förstår det här med bebis i magen lika mycket för tillfället. 
 
1 Fröken H:

skriven

Jag vet att jag blev så förvånad över skillnaderna imellan landstingen. Efter att ha bott i Sthlm var jag ju van deras sätt i mödravården, efter ett visst antal tolkningar där och kompis som varit gravida.
Plötsligt hörde vi till Skåne och där fick man minsann lyssna på hjärtljuden redan i v 13. Medans i Sthlm väntade de tills efter ultraljudet...
Vi fick gå på ultraljud i v 19, vilket såklart kändes som en evighet.. För Johannes del blev det mer verkligt efter ultraljudet när han såg att där var en liten människa där inne.
Men helt och fullt förstod/förstår han det inte ännu. Jag vet inte ens om jag gör det. Någonting växer inom mig som jag redan har så mycket kärlek till så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Hur blir det när han kommer ut?
/Anna