Brister i föräldraskapet - Två x 3-åringar del 2

En kommentar
 
Idag fick vi åter erfara en storebror och en bonusfarsa, trötta och låga på blodsocker. Det blir därför en del 2 av Två treåringar från den 4:e maj. 
 
Sista dagen i Södertälje bjöd på lek i piratskeppsmiljö i Badparken och friluftsmuseet Torekällberget med 1800-talstema. Övergången däremellan kunde dock ha gått betydligt smidigare. Vi hade precis krigat oss upp för den branta backen till Torekällberget, jag, sambo med storkulan, storebror och bonusfarfar. Värme och lågt blodsocker startade en dispyt mellan mig och storebror, som absolut ville fortsätta leka pirat. Jag tröttnade och sa till sist: 
 
"Gå dit då, men du får gå själv. Vi andra ska titta på djuren."
 
Det skulle jag inte ha sagt. Inte trodde jag att herrn skulle ta mina ord på allvar. Jag trodde inte heller att han skulle våga gå själv. I mitt smått slitna tillstånd spelade jag det otroligt osmidiga och opedagogiska överge-dig-kortet. Jag blev synad och storebror höjde insatsen. Han sprang utför och stannade inte förrän jag 100 meter senare hann i fatt honom. 
 

Dagens lärdom och påminnelse lyder: 
 
"Försök inte argumentera med en treåring om du inte orkar ta det hela vägen som en  vuxen."
 
  
 
  
 
Dagens polaren: Bonusfarfar! 
 

/ Dennis
 
 
 
1 Jennifer:

skriven

Haha, dagens lärdom den gillade jag! Den ska jag ha kvar i minnet och lär behöva plocka fram när lilleman här hemma blivit lite äldre.

Svar: Den härliga trotsåldern!
/ Dennis
Lattefarsor.se