"Barnvagnskonsensus" eller "Som hittat (i utbyte mot pengar)"

2 kommentarer

Det blir mycket barnvagnar i lattefarsor för tillfället och mer blir det i detta inlägg. 

I ett tidigare inlägg försöka jag diskutera mig fram till mitt val när det kommer till syskonvagn eller inte. Jag blev inte särskilt mycket klokare av mitt skrivande. Däremot var några av era kommentarer på inlägget till hjälp när jag funderade vidare på vilken sida jag skulle välja. Syskonvagn eller vagn med ståplatta. 

 

I helgen har sambon kikat runt på blocket, tradera och diverse andra annonssidor för att hitta den ultimata vagnen. Så igår efter att vi varit hos svärfar och fixat i ordning "gamla Bettan" eller "Vit Bil", kärt barn har många namn, så åkte vi ut på Hedlunda, Umeå och spanade på en begagnad syskonvagn. Att kalla den begagnad är ett hån mot vagnen. Vagnen som köpts ny i juni var knappt använd. En syskonvagn som med opumpade däck är den lättast manövrerbara vagn jag någonsin provat. Med fyra rejäla gummidäck som går att låsa i riktning framåt kommer vi att forcera varenda snövall i vinter med två barn i. Om det är så att Storebror kommer vara sugen på att åka vagn när han fyllt fyra och lilltjejen kan åka sittande, finns det möjlighet att montera dit den medföljande andra sittdelen också. Kombinationerna känns oändliga. Jag blev lyrisk i när vi stod där i garaget och kände och klämde på vagnen. Men det kunde jag ju inte visa, tänk om jag skulle få för mig att pruta lite. Det gäller att hålla sitt poker face om det blir tuffa förhandlingar. Det hela föll dock nästan Sara nästan hoppandes upp och ner som om hon inte hade en enda foglossning när hon bad mig; "Nu får du bestämma!"... med glittrande lyriska ögon. 


Svärfar som skulle med på middag hos oss var inte sen med att klämma och känna även han. Om det är någon som kan syna ner något så är det han. När en del lossnade från vagnen kände jag; "Ja! Här har vi ett prutläge". 

Sen drog säljaren skilsmässokortet och där stod jag blödig och betalade glatt utropat pris. Ett bra pris om än kostsamt. Men för att modifiera om ett gammalt uttryck.

 

En bra vagn är inte dyr, den kostar bara mycket pengar. 

 


Jag har även en känsla av att en vidare försäljning av vagnen inom ett år inte behöver innebära en alltför stor förlust om vi skulle vilja köpa en singelvagn istället. 

/ Dennis

 
 
 
Modellen heter beemoo L.A med extra sittdel. 
 
 
 
 
1 Elin:

skriven

Haha, bästa uttrycket! :D

2 Beyonce:

skriven

Vilket vrålåk:) blir nog perfekt.