Angående cochlea implantat

En kommentar
Cochlea Implantat
 
Jag läste i det senaste numret av Vi föräldrar om en flicka föddes döv och fick ett cochlea implant inopererat någon gång efter 1 års ålder. Det är ett ämne som jag verkligen brinner lite extra för så därför vill jag inte bara slänga iväg ett inlägg. Jag tyckte att artikeln i Vi föräldrar saknade ett par saker kring döva/hörselskadade barn och därför tänker jag försöka lägga lite extra krut på det inlägget. 
 
Är det någon av er läsare som har erfarenhet av döva/hörselskadade barn med eller utan cochlea implantat så får ni gärna höra av er till [email protected]Kanske kan ni ge mig ytterligare en dimension. 
 
/ Dennis
 
1 Fröken H:

skriven

Åh, det här kan man diskutera i tid och otid. Men jag rekommenderar dig att läsa
min kusins blogg, hennes barn fick ci för 1,5 år sen och hon skriver så målande om hur de upplever allt där. Lite tur i oturen sådär att jag redan kunde Tsp, lätt att börja använda det när det redan fanns i släkten.
http://horselresan.blogspot.se/
Spana in! :)
Kram Anna

Svar: Tack så mycket Anna! Hoppas allt går bra med er lilla skorpa. :)
Ska absolut kolla hennes blogg.
Kram!
Lattefarsor