Det ska vara en första gång för allt

2 kommentarer
I dagarna fick jag ett spännande mail på Facebook som jag egentligen borde rycka på axlarna åt och skicka i sopkorgen. Men så blev inte fallet. 

Jag tycker mig vara rätt öppen med min politiska åsikt på sociala medier åtminstone döljer jag dessa inte. För er andra kan jag berätta att jag har den galna föreställningen om människors lika värde och jämställdhet mellan könen. Men någonstans blev någon provocerad och slängde spontant ur sig följande. 


För min extrema åsikt (jag gissar på att jag kommenterat något stolpskott i cyberspace) påstås jag vara en man utan "pungkulor" vilket varken gör mig till man eller kvinna. Men om det nu är så att avsaknad av "cojones" innebär att jag som man står för jämställdhet. Ja, då är jag gärna utan "cojones". Jag överlåter dock epitetet "patetisk liten människa" till dig. 

Utan att generalisera så vill jag välkomna ni män som ser oss andra som quislingar mot det egna könet in i 2000-talet. Här ser vi oss alla som jämställda och vi delar gärna på föräldraledigheten så långt det är möjligt. För vi män utan "cojones" tänker uppfostra våra barn till något ni inte är; Bra förebilder för kommande generationer.  

Tack och god natt! 

/Dennis Nyheim
 
1 Anna i Malmö:

skriven

Vilken löjlig kommentar.
Små människor.
Och hur kan man "svika" sitt kön genom att arbeta för jämnställdhet och för att dela sitt föräldraansvar?
*facepalm*

2 Emschen:

skriven

Jag tycker detta säger mer om den som skrivit det än om dig. Någon har blivit irriterad på att du har stått upp för mänskligheten och för samhället, för våra barns framtid.
Jag skulle vilja diskutera med den här personen för att se varför den tror som den gör.
Stå på dig och fortsätt vara stark!